readbud - get paid to read and rate articles

joi, 14 ianuarie 2010

Comunicaţiile în România

România este o ţară în care sectorul comunicaţiilor cunoaşte o creştere accelerată după Revoluţia din 1989. Televiziunea publică (Televiziunea Română), postul de radio public (Societatea Română de Radiodifuziune) şi agenţia de presă Rompres sunt singurele companii de stat din acest domeniu, care este coordonat de Ministerul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei. Există aproximativ 4,1 milioane de linii fixe de telefonie, principalii furnizorii fiind Romtelecom (deţinut de grupul elen OTE), RCS & RDS şi UPC România şi aproximativ 19 milioane de utilizatori de telefonie mobilă. Furnizorii de telefonie mobilă sunt Vodafone România, Orange România, Zapp Mobile, Cosmote România. Televiziunea prin cablu este disponibilă aproape fară excepţie pe întreg teritoriul ţării. În anul 2005 funcţionau 11,35 de milioane de televizoare.

Piaţa românească de telecomunicaţii a atins o valoare de cinci miliarde de Euro în anul 2008, iar pentru anul 2009 valoarea este estimată la patru miliarde euro.

Internetul
Penetrarea serviciilor de internet în bandă largă a ajuns la 11,7% in ianuarie 2009, faţă de sub 9% în ianuarie 2008, şi este una dintre cele mai mici din Europa, în principal din cauza slabei penetrări a PC-urilor, a lansării târzii a serviciilor de internet pe piaţă, a acoperirii broadband slabe şi a veniturilor mici ale populaţiei, în special în zonele rurale. Prin comparaţie, în UE, media era de 54% în anul 2008. În prezent (martie 2009), principalii furnizori de servicii de internet sunt Romtelecom, care este şi cel mai mare operator de telefonie fixă de pe piaţă, cu peste 550.000 de clienţi, RCS&RDS, cu peste 850.000 de clienţi, şi UPC România, cu peste 230.000 de utilizatori, în timp ce piaţa de internet mobil este dominată de Orange România şi Vodafone România, primii doi jucători de telefonie mobilă.

Internetul mobil în România: preţul pe gigabyte (GB) s-a situat în anul 2009 la o valoare de 1,56 euro, în scădere cu aproape 43% faţă de anul 2008, când preţul pe GB s-a situat în jurul valorii de 2,73 euro.

Telefonia
Începând din octombrie anul 2008, operatorii au fost obligaţi să asigure clienţilor posibilitatea de a-şi păstra numărul atunci când schimbă operatorul. Într-un an, până în octombrie 2009, au fost portate 157.000 de numere, din care majoritatea (67%) sunt numere de telefonie mobilă, iar numerele de telefonie fixă portate au fost în număr de 51.291.

Telefonia mobilă
La sfârşitul anului 2008, rata de penetrare a serviciilor de telefonie mobilă, calculată în funcţie de numărul de cartele SIM preplătite „active”, a ajuns la 114%, depăşind 24,5 milioane de unităţi, adică abonamente şi cartele preplătite valabile prin intermediul cărora s-a realizat trafic tarifabil. Din cei 9,7 milioane de utilizatori cu abonament lunar existenţi la data de 31 decembrie 2008, peste 70% reprezentau persoane fizice (6,8 milioane), iar cei 2,9 milioane persoane juridice reprezentau mai puţin de 30%. Factura de telefonie mobilă a scăzut cu patru euro pe parcursul lui 2008, de la 18,13 euro la 14,22 euro. Costul de convorbire pe minut este în medie de 0,08 euro, faţă de media de 0,14 euro din Europa (martie 2009). Media tarifelor de interconectare a scăzut la 0,0677 euro în 2008, faţă de 0,074 euro în 2007 şi sub media din Uniunea Europeană, care a fost de 0,0855 euro anul 2008. Piaţa este dominată de Orange România şi Vodafone România, urmaţi de Cosmote România, RCS&RDS şi Zapp.

* În octombrie 2008, rata de penetrare a telefoniei mobile era de 103%, în creştere faţă de 86%, cât era un an mai devreme, dar mai redusă decat media penetrării serviciilor de telefonie mobilă în Uniunea Europeană, care este de 119%.

Televiziunea

* În anul 2008, piaţa de cablu este încă foarte fragmentată, înglobând peste 500 de furnizori.
* Principalii furnizori de servicii de televiziune sunt RCS&RDS, cu peste 1,35 milioane de clienţi de cablu şi 1,1 milioane de clienti pe televiziune prin satelit, UPC România, cu peste 1,2 milioane de clienţi de servicii TV, şi Romtelecom, cu peste 550.000 de clienti de televiziune digitală prin satelit.

0 comentarii:

About This Blog

Lorem Ipsum

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP